Dagen före

Hej!
Redan nu är jag lite nervös inför skolan imorgon,
nog för att det absolut inte är något nytt, det är
ju trots allt det 12:e sommarlovet jag kommer tillbaka
från, men på något sätt tyckas jag aldrig vänja mig.
...
Jag önskar att jag kom ihåg hur det kändes att börja
i förskoleklassen, förstå att få börja skolan för första gången
med pennor, sudd och böcker. Jag kommer ihåg våra
räkneböcker, dom var gula med en delfin på framsidan,
och vi bad jämt vår fröken Anita om hemläxor.
...
Det tre större omväxlingarna efter sommarlovet jag kommer
ihåg är när jag började 3:an, för då slog dom ihop oss med
klassen över så att vi blev en 3-4 klass istället.
Den klassen tyckte jag om även om det var en del tjafs.
...
När jag började i 7:an kom det folk från Ramnäs och började
i högstadiet med oss. Då var jag riktigt nervös första dagen,
men det var samtidigt väldigt roligt, och jag tyckte om ämnena i skolan.
Jag upptäckte hur mycket jag tyckte om religion och matte. Samt att
jag verkligen inte kan sjunga och ritar väldigt dåligt. Jag kom också på
att jag har väldigt lätt för språk och sista terminen i 9:an lyckades jag
höja mitt betyg till ett VG i tyska.
...
Det är helt sjukt hur mycket man utvecklades under de tre åren i högstadiet,
men jag har nog aldrig utvecklats så mycket som åren på gymnasiet.
Jag mår så mycket bättre, känner mig mer självsäker och tror på mig själv
på ett helt annat sätt än jag gjorde för två år sen. Det gör mig riktigt lycklig,
för då går utvecklingen åt rätt håll och jag är riktigt förväntansfull att se hur
jag mår och är efter det här året.
Jag håller helt enkelt på att växa upp, och det går så fort att jag själv märker
skillnaden. läskigt? ja! men på samma gång måste man lära sig att förändring är
en del av livet, och helt ärligt, så har mitt liv precis tagit sin början,
jag kommer att leva minst dubbelt så många år till,
och jag ska verkligen ta vara på dom åren!
tänk att man har varit såhär liten.
-det är jag i röda dräkten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0