Broccoli!

Som ett hungrigt lejon på jakt i den afrikanska öknen våldförde jag mig
fram i de utrymmen som kallas skafferi, kylskåp och frys.
Lyckades rota fram ett paket nudlar och väldimassa broccoli!
.
MUMS! Tänkte jag och satte igång en kastrull vatten på spisen,
men vid närmare eftertanke så kom jag på, hur fan kokar man broccoli?
Jag väntade på att vattnet nästan kokat upp och så la jag i broccolin,
sen googlade jag och letade hur länge man skulle ha dom i men hittade
bara där det stod,
.
- För att behålla fin färg och spänstigheten i broccolin, ångkoka den och......
HALLÅ?? om man skiter i färg och vill ha så mjuka att de faller i sär på gaffeln då?
.
Nehepp, då får jag gå på känsla då,
och som vanligt
blev det awsome!
Jag måtte ha en skyddande köksängel på axeln!
Damn I'm gooood!
slurp sa det, sen var dom slut ;)
noodles ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0