my dear skin

Ljus hy med mellanblont hår:

KÄNNETECKEN: Ljus hud och blont eller mellanblont hår. Ibland lite fräknar. Observera att även du som har mörkblont hår kan tillhöra den här hudtypen. Brukar få lite färg och kanske till och med bli lite brun mot slutet av sommaren.

REAGERAR PÅ SOL: Om din hud är oskyddad kan du bli röd redan efter 10–20 minuter i solen. Du bör vara mycket försiktig om du hör till den här hudtypen.

SKYDDA: Kläder, solglasögon och solskyddsfaktor över 30 är bra. Vartefter sommaren går och du får lite färg kommer din hy att bygga upp ett eget skydd. Men fortsätt med hög solskyddsfaktor om du vill gå med bar hud i solen.

----

Nu är det ju så att jag ska åka till Magaluf om två dagar!

GAAAAAAAAAAAAAAAHH  IIIIIIIIIIIHHHHHHH   YEEEEEEEHHUUUUUUU!!!!

Jag har en ganska känslig hud, jag blir nästan alltid röd i solen, jag bränner mig lätt om jag inte smörjer in mig. På den här resan så kommer ju inte min snälla tjat-mamma att vara med och säga åt mig att smörja in mig, därför har jag tagit saken i egna händer och packat ner ordentligt med solskydd!

10, 12, 20 och 30, fyra tuber med solkräm!

Jag har tänkt ha 30 de första två-tre dagarna och sen köra 20 på axlarna, ansiktet och bröstet resten av tiden(där jag oftast bränner mig) och 10/12 på resten av kroppen!

Mitt mål är iafl att inte bränna mig! Tror ni jag lyckas? ^^

Det beror ju också på om jag lyckas få medgörliga rumskamrater som  hjälper mig med the though spots! ;)

me and my crew


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0